Kartoita markkinat ja löydä kumppanit

Kartoitamme puolestasi markkinat ja etsimme toiminnallesi sopivat kumppanit, olivatpa ne sitten loppuasiakkaita tai jälleenmyyjiä. Palvelumme sopivat sekä yksittäisille yrityksille että yritysryhmille.

VALMISTAUDU - toimitusaika 2 viikkoa

Tehtävät:

  • Yrityksen kansainvälistymisvalmiuksien kartoittaminen & kehittämisaskeleet
  • Kansainvälistymisstrategia – laaditaan käytännönläheinen toimintasuunnitelma kansainvälistymisen aloittamiseksi
  • Rahoituksen kartoittaminen ja hakeminen
  • Markkinointimateriaalien ja sopimusten valmistelu kansainvälisille markkinoille

KARTOITA - toimitusaika 3-4 viikkoa

Tavoite: etsiä potentiaalisimmat kumppanit/asiakkaat kohdemarkkinoilta sekä pohjustaa tapaamiset näiden yritysten kanssa, tavoitteena nopea myynnin kasvattaminen valitulla kohdemarkkinalla

Tehtävät:

  • Kaupallisten kumppanien/yhteistyökumppanien etsintä, raportointi ja neuvotteluiden pohjustaminen erikseen sovittavan lähestymistavan mukaisesti
  • Kumppanin kriteerien määrittäminen yhdessä asiakkaan kanssa
  • Maakohtainen pitkä listaus, joka karsitaan kriteerien ja taustojen perusteella lyhyeen listaukseen (3-5kpl), joiden kanssa sovitaan tapaamiset
  • Listauksiin kerättävät tiedot määritellään yhteistyössä asiakkaan kanssa

PIKATESTAA - toimitusaika 2,5 viikkoa

Tavoite: kerätä kilpailijatiedot ja yleiset hintatiedot markkinoilta sekä toteuttaa matalan kynnyksen testaus/kartoitus markkina-alueen potentiaalista.

Tehtävät:

  • Kilpailutilanne ja kilpailija-analyysi
  • Kilpailuedut
  • Laatu- ja hintasegmentit
  • Hinnoittelurakenne
  • Keskusteluyhteyden avaaminen kolmen markkina-toimijan kanssa (asiakas, maahantuoja, edustaja, jne.)
  • Askeleet seuraavaan vaiheeseen

STARTTAA - toimitusaika n. 4 viikkoa

Tavoite: Käytännönläheinen helppo aloitus uusille markkinoille. STARTTI tuo yritykseesi tarvittavat tiedot päätöksentekoa varten kohdemarkkinan liiketoimintapotentiaalista tuotteiden/palveluiden näkökulmasta kattavalla ja käytännönläheisellä tavalla.

Tehtävät:

  • Markkinatilanne nyt ja kehityssuuntaukset – minne markkinat ovat menossa?
    • laadittu yrityksen toimialan näkökulmasta
    • liiketoimintapotentiaali yrityksellesi (riskit vs. mahdollisuudet)
  • Hintarakenne
    • Onko tuotteiden/palveluiden hinta markkinoille sopiva vai onko hinnoittelua optimoitava?
  • Asiakassegmentit
    • Ostologiikan tai -prosessin selvittäminen – kuka on ostaja ja mitä kautta hankinta tapahtuu?
    • Potentiaalisimmat asiakassegmentit yrityksellesi
    • Mitä ja minkälaisia tuotteita/palveluita asiakkaat suosivat?
  • Kilpailutilanne
    • Paikallisesti ja kansainvälisesti
    • Yrityksesi asemoituminen kilpailijoihin nähden
  • Vaatimukset tuotetta tai palvelua kohtaan
    • Asiakassegmenttien vaatimukset
    • Edustajien/jakelijoiden/kumppaneiden vaatimukset
    • Paikallisen lainsäädännön vaatimukset (esim. sertifikaatit, luvat jne.)
  • 10 yhteydenottoa alan yrityksiin kohdemaassa
    • Konkreettinen tietoa markkinatilanteesta ja markkinapotentiaalista suoraan alan yrityksiltä
  • Tulisiko yrityksen kansainvälistyä / investoida kohdemarkkinoille?
    • Konkreettiset ehdotukset jatkotoimenpiteistä

Lue lisää