Kansainvälisillä markkinoilla jo toimivat yritykset

Myyntitoiminnan arviointi ja tehostaminen

  • Myynnin johtamismenetelmien arviointi ja implementointi (esimerkiksi prospektointi, aktiviteetit, kanavat, tavoiteasetanta, seuranta, palkitseminen)
  • Asiakasrahoitusohjelmat myynnin tehostamistyökaluna (kumppanien haku, asiakasrahoituskonseptin luonti ja myyntihenkilöstön koulutus)
  • Markkina- ja markkinointitutkimukset
  • Kirjallinen loppuraportti ja yritysjohdon sparraus

Yrityksen kustannustehokkuuden arviointi ja tehostaminen

  • Yleisten kohdemarkkinoiden ”kustannusloukkujen” määrittely
  • Toimintaprosessien tarkastelu ja analysointi (esimerkiksi matkustus, edustaminen, hankinta, palkat, henkilöresurssit)
  • Tukipalveluiden kustannustehokkuuden analysointi (pankki-, laki-, kirjanpito-, koulutus-, rekrytointi- ym. –palvelut)
  • Kehitysehdotusten määrittäminen, kirjallinen loppuraportti

Muutosjohtamisprojektit

  • Muutostarpeen analysointi, toimenpide-ehdotusten määrittäminen, oikean toimintatavan valinta sekä muutosprojektin toteuttaminen
  • Emoyhtiön toimintakulttuurin ja –mallien jalkauttaminen, emoyhtiön valvontamekanismien tehostaminen ym. muutosprojektit

Investointihankkeet

  • Neuvonantopalvelut, investointikohteiden etsiminen (tontit, kiinteistöt, yritykset ym.)
  • Neuvonanto investointisuunnitelman laatimisessa
  • Investointiprojektin johtaminen ja läpivienti

Rahoitus

  • Rahoitus- ja tukimuotojen arviointi, rahoitusrakenteen optimointi ja kehittäminen
  • Investointi- ja käyttöpääomarahoitusvaihtoehtojen tarkastelu ja neuvonanto
  • Pankkipalveluiden käytön analysointi ja ulkopuolinen arvio niiden tehostamisvaihtoehdoista
  • Asiakasrahoitusohjelmat (suunnittelu, kontaktien luonti, ohjelman rakentaminen)

Kotimaan yritysjohdon ja henkilöstön koulutus

  • Kohdemarkkinoiden talous ja markkinoiden erityispiirteet, liiketoimintakulttuuri, rahoitus, mahdollisuudet ja riskitekijät, investointiprojektit ym. koulutusaiheet
  • Toteuttavissa myös yritysjohdon ja/tai henkilöstön sparrausohjelmana

Kohdemarkkinoilla toimivan yritysjohdon ja/tai henkilöstön koulutus

  • Kulttuurierot, suomalaisen emoyhtiön toimintamalli- ja periaatteet, viestintä, myynti ym. koulutusaiheet

Avainhenkilörekrytoinnit

  • Rekrytointien tukeminen yhteistyöverkoston välityksellä, mm. henkilöiden täsmähaku, perusarviointi ja suositukset
  • Expat-johtajat
  • Paikallinen johto- ja asiantuntijataso

Venäjän markkinat: Yritysanalyysi-palvelu

Reagointi muuttuneeseen liiketoimintaympäristöön Venäjän markkinoilla, kun…

  • tarve ulkopuoliselle/ objektiiviselle/ länsimaiselle Venäjän markkinat tuntevalle asiantuntijanäkemykselle ja tuelle
  • Venäjän liiketoiminnan volyymi ja kannattavuus ovat laskeneet mm. ruplan romahduksen johdosta
  • tulevaisuudessa jatkuva epävarmuus mietityttää, mutta perusteltuja päätöksiä jatkon suhteen pitää tehdä nyt
  • omat resurssit Suomen päässä eivät riitä ja toimenpiteitä koskevan päätöksenteon tueksi kaivataan objektiivista asiantuntijanäkemystä sekä eri vaihtoehtojen mallintamista käytännössä

Tulos: konkreettinen roadmap eri toimintavaihtoehdoista laskelmineen sekä siitä niiden toteuttamistavoista

  • Missä mennään ja mitä on odotettavissa seuraavaksi?
  • Mitä nykytilanteessa pitäisi tehdä ja millä perustein?
  • Miten toimenpiteet toteutetaan käytännössä?